La Oración de Jesús en Getsemaní / Jesus Prays in Gethsemane

S. Marcos 14:32-36 RVR60

Vinieron, pues, a un lugar que se llama Getsemaní, y dijo a sus discípulos: Sentaos aquí, entre tanto que yo oro. Y tomó consigo a Pedro, a Jacobo y a Juan, y comenzó a entristecerse y a angustiarse. Y les dijo: Mi alma está muy triste, hasta la muerte; quedaos aquí y velad. Yéndose un poco adelante, se postró en tierra, y oró que si fuese posible, pasase de él aquella hora. Y decía: Abba, Padre, todas las cosas son posibles para ti; aparta de mí esta copa; mas no lo que yo quiero, sino lo que tú.

Jesús, sabía que ya Judas lo iba a entregar y que muy pronto tendría que sufrir cuando fuese crucificado; entonces, dice la Biblia, que Jesús comenzó a sentir angustia… El estaba atemorizado por lo que sabía iba a padecer. Éste pasaje nos muestra una vez más que Jesús sintió todo lo que un ser humano siente de la misma manera que tu y yo sentimos. Entonces, Jesús se postró en tierra y oró pidiéndole al Padre que si fuera posible no pasara El por ese momento. El sabía que todo lo que pidiera al Padre lo recibiría y me impacto mucho cuando dijo: Padre, todas las cosas son posibles para ti, pero que no se haga mi voluntad sino la tuya.

Que enseñanza tan hermosa! Esto es de lo que Él mismo hablaba cuando dijo:
S. Marcos 8:34 RVR60
Y llamando a la gente y a sus discípulos, les dijo: Si alguno quiere venir en pos de mí, niéguese a sí mismo, y tome su cruz, y sígame.

Jesús se negó a sí mismo para hacer la voluntad de Dios Padre! lo hizo para darnos ejemplo. Por eso debemos ser imitadores de Jesús porque El nos muestra como debemos llevar una vida que le agrade a Dios.
Efesios 5:1-2 RVR60
Sed, pues, imitadores de Dios como hijos amados. Y andad en amor, como también Cristo nos amó, y se entregó a sí mismo por nosotros, ofrenda y sacrificio a Dios en olor fragante.

Sometamonos a La voluntad de Dios y que no seamos ya más nosotros, sino El en nosotros así como dijo Pablo en
Gálatas 2:20 RVR60
Con Cristo estoy juntamente crucificado, y ya no vivo yo, mas vive Cristo en mí; y lo que ahora vivo en la carne, lo vivo en la fe del Hijo de Dios, el cual me amó y se entregó a sí mismo por mí.

Hermano, amigo, se que a veces no es fácil renunciar a lo que nos gusta, a lo que queremos, para hacer la voluntad de Dios pero Jesús también nos dio una clave de como lograrlo; en el Versículo 38 del mismo Capítulo 14 de S.Marcos nos dice que aunque el espíritu está dispuesto a hacer la voluntad de Dios, la carne es débil entonces dice: Velad y Orad para que no caigas en tentación. El secreto para vencer está en la oración. Persevera en la comunión con Dios orando sin cesar.

Que Dios te bendiga!

Mark 14:32-36 NIV

They went to a place called Gethsemane, and Jesus said to his disciples, “Sit here while I pray.”  He took Peter, James and John along with him, and he began to be deeply distressed and troubled. “My soul is overwhelmed with sorrow to the point of death,” he said to them. “Stay here and keep watch.”    Going a little farther, he fell to the ground and prayed that if possible the hour might pass from him. “Abba ,  Father,” he said, “everything is possible for you. Take this cup from me. Yet not what I will, but what you will.”

Jesus knew that Judas would betray him and that very soon he would have to suffer when he might be crucified, then, the Bible says that Jesus began to feel anxiety … He was frightened by what he knew he would suffer. This passage shows us once again that Jesus felt everything a human being feels, the same way you and I feel. Then Jesus fell to the ground and prayed asking the Father if possible the hour might pass of him . He knew that anything that he asks the Father for, he would receive it, but what really caught  my attention was when he said: Father, everything is possible for you, Yet not what I will but what you will.

What a beautiful lesson! This is what He meant when He said:
Mark 8:34 NIV
Then he called the crowd to him along with his disciples and said: “Whoever wants to be my disciple must deny themselves and take up their cross and follow me.

Jesus denied himself  to do the will of God, the Father! it was to give us an example. So we must be imitators of Jesus because He shows us how we should live a life that pleases God.
Ephesians 5:1-2 NIV
Follow God’s example, therefore, as dearly loved children and walk in the way of love, just as Christ loved us and gave himself up for us as a fragrant offering and sacrifice to God.

Let us submit to God’s will and that we are not longer us, but He in us as Paul said in
Galatians 2:20 NIV
I have been crucified with Christ and I no longer live, but Christ lives in me. The life I now live in the body, I live by faith in the Son of God, who loved me and gave himself for me.

Brother, friend, I know that sometimes is not easy to give up what we love, and what we want, to do the will of God but Jesus also gave us a clue how to achieve it; in verse 38 of the same Chapter 14 of Mark Jesus tells us that although the spirit is willing to do the will of God, the flesh is weak, then says: Watch and Pray so you do not fall into temptation. The secret to victory is in prayer. Persevere in the communion with Him, praying without ceasing.

God Bless You!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s