Hacia adelante / Going forward

Es importante querido amigo, que conozcas a Dios, que sepas como agradarle a El y que tengas una relación personal con Dios. Para tener esa relación con El, es necesario la oración y la lectura de Su Palabra (la Biblia).
Colosenses 4:2 RVR60
Perseverad en la oración, velando en ella con acción de gracias;
Filipenses 4:6 RVR60
Por nada estéis afanosos, sino sean conocidas vuestras peticiones delante de Dios en toda oración y ruego, con acción de gracias.
1 Tesalonicenses 5:17-18 RVR60
Orad sin cesar. Dad gracias en todo, porque ésta es la voluntad de Dios para con vosotros en Cristo Jesús.
S.Juan 5:39 RVR60
Escudriñad las Escrituras; porque a vosotros os parece que en ellas tenéis la vida eterna; y ellas son las que dan testimonio de mí;
Romanos 15:4 RVR60
Porque las cosas que se escribieron antes, para nuestra enseñanza se escribieron, a fin de que por la paciencia y la consolación de las Escrituras, tengamos esperanza.
2 Timoteo 3:16-17 RVR60
Toda la Escritura es inspirada por Dios, y útil para enseñar, para redargüir, para corregir, para instruir en justicia, a fin de que el hombre de Dios sea perfecto, enteramente preparado para toda buena obra.

A muchas personas les da temor leer la Biblia. La Biblia es la Palabra de Dios; allí están escritos los mandamientos de Dios, las promesas para los que creen en El, están escritos hechos históricos y verídicos que nos sirven como una guía y ejemplo, leyendo la Biblia aprendemos a conocer a Dios! Contrario de lo que popularmente se  cree, la Biblia NO enloquece a las personas que la leen; eso ha sido un argumento falso, levantado por el diablo por medio de personas que no quieren que sepas la verdad.
1 Corintios 1:18 RVR60
Porque la palabra de la cruz es locura a los que se pierden; pero a los que se salvan, esto es, a nosotros, es poder de Dios.

Si tu eres de los que piensas que no puedes entender la Biblia, o si piensas que no puedes tener una relación con Dios porque has cometido muchos pecados, acércate a Dios, pídele perdón por tus pecados con una actitud humilde y sincera, Dios no te rechazará.
Salmos 51:17 RVR60
Los sacrificios de Dios son el espíritu quebrantado; Al corazón contrito y humillado no despreciarás tú, oh Dios.
Salmos 34:18 RVR60
Cercano está Jehová a los quebrantados de corazón; Y salva a los contritos de espíritu.
Hebreos 4:16 RVR60
Acerquémonos, pues, confiadamente al trono de la gracia, para alcanzar misericordia y hallar gracia para el oportuno socorro.
y pídele también que te de conocimiento y que te ayude a entender la Biblia
S. Lucas 24:45 RVR60
Entonces les abrió el entendimiento, para que comprendiesen las Escrituras.
No importa qué hayas pasado, que hayas hecho, Dios envío a Su Hijo Unigénito Jesús el cual por amor a nosotros murió en una cruz llevando nuestros pecados y nuestras enfermedades
1 Pedro 2:24 RVR60
quien llevó él mismo nuestros pecados en su cuerpo sobre el madero, para que nosotros, estando muertos a los pecados, vivamos a la justicia; y por cuya herida fuisteis sanados.

Ahora, siendo perdonados por Dios, debemos seguir hacia adelante, no mirando hacia atrás, así como dice Pablo en la carta a los Filipenses capítulo 3.
Filipenses 3:12-14 RVR60
No que lo haya alcanzado ya, ni que ya sea perfecto; sino que prosigo, por ver si logro asir aquello para lo cual fui también asido por Cristo Jesús. Hermanos, yo mismo no pretendo haberlo ya alcanzado; pero una cosa hago: olvidando ciertamente lo que queda atrás, y extendiéndome a lo que está delante, prosigo a la meta, al premio del supremo llamamiento de Dios en Cristo Jesús.

Caminemos pues hacia adelante, desechando todo lo que antes hicimos y procurando hacer el bien en todo.
Efesios 4:22-24 RVR60
En cuanto a la pasada manera de vivir, despojaos del viejo hombre, que está viciado conforme a los deseos engañosos, y renovaos en el espíritu de vuestra mente, y vestíos del nuevo hombre, creado según Dios en la justicia y santidad de la verdad.
2 Corintios 5:17 RVR60
De modo que si alguno está en Cristo, nueva criatura es; las cosas viejas pasaron; he aquí todas son hechas nuevas.

Te recomiendo también que busques una iglesia cristiana donde enseñen la Palabra de Dios, es decir, la Biblia. Si vives en el área de New York, las puertas del Centro Cristiano Luz En Las Tinieblas ( http://www.cclelt.org ), están abiertas para todo aquel que desee acercarse a Dios y conocer más acerca de Él. Si tienes preguntas no dudes escribir abajo en los comentarios o puedes escribirme directamente a Jhon@betesda.me

Bendiciones!

Jhon R.

It is important dear friend, that you get to know God, to know how to please Him and to have a personal relationship with God. To have that relationship with Him, you need prayer and reading His Word (the Bible).
Colossians 4:2 NIV
Devote yourselves to prayer, being watchful and thankful.
Philippians 4:6 NIV
Do not be anxious about anything, but in every situation, by prayer and petition, with thanksgiving, present your requests to God.
1 Thessalonians 5:17-18 NIV
pray continually, give thanks in all circumstances; for this is God’s will for you in Christ Jesus.
John 5:39 NIV
You study the Scriptures diligently because you think that in them you have eternal life. These are the very Scriptures that testify about me,
Romans 15:4 NIV
For everything that was written in the past was written to teach us, so that through the endurance taught in the Scriptures and the encouragement they provide we might have hope.
2 Timothy 3:16-17 NIV
All Scripture is God-breathed and is useful for teaching, rebuking, correcting and training in righteousness, so that the servant of God may be thoroughly equipped for every good work.

Many people are afraid to read the Bible. The Bible is the Word of God. Written in the Bible are the commandments of God, the promises to those who believe in Him and true historic events that serve as a guide and example; reading the Bible we learn to know God! Contrary to popular belief, the Bible does NOT make you crazy if you read it. That was a false argument raised by the devil through people who do not want you to know the truth.
1 Corinthians 1:18 NIV
For the message of the cross is foolishness to those who are perishing, but to us who are being saved it is the power of God. 

If you are one of those who think you can not understand the Bible, or if you think you can not have a relationship with God because you have committed many sins,  you can come to God asking forgiveness for your sins with humble and sincere attitude. God will not reject you
Psalm 51:17 NIV
My sacrifice, O God, is a broken spirit; a broken and contrite heart you, God, will not despise.
Psalm 34:18 NIV
The Lord is close to the brokenhearted and saves those who are crushed in spirit.
Hebrews 4:16 NIV
Let us then approach God’s throne of grace with confidence, so that we may receive mercy and find grace to help us in our time of need.
and also ask Him for knowledge to help you understand the Bible.
Luke 24:45 NIV
Then he opened their minds so they could understand the Scriptures.
 No matter what you’ve gone through or what you’ve done, God sent His only begotten Son Jesus who for our sake died on the cross bearing our sins and our sicknesses.
1 Peter 2:24 NIV
“He himself bore our sins” in his body on the cross, so that we might die to sins and live for righteousness; “by his wounds you have been healed.

Now, being forgiven by God, we must go forward, not looking back, as Paul says in the Letter to the Philippians Chapter 3.
Philippians 3:12-14 NIV
Not that I have already obtained all this, or have already arrived at my goal, but I press on to take hold of that for which Christ Jesus took hold of me. Brothers and sisters, I do not consider myself yet to have taken hold of it. But one thing I do: Forgetting what is behind and straining toward what is ahead, I press on toward the goal to win the prize for which God has called me heavenward in Christ Jesus.

Let’s Walk forward, discarding everything we did before and trying to do good in everything.
Ephesians 4:22-24 NIV
You were taught, with regard to your former way of life, to put off your old self, which is being corrupted by its deceitful desires; to be made new in the attitude of your minds; and to put on the new self, created to be like God in true righteousness and holiness.
2 Corinthians 5:17 NIV
Therefore, if anyone is in Christ, the new creation has come: The old has gone, the new is here!

Also I recommend that you go to a Christian church where they teach the Word of God, the Bible. If you live in the New York area, the doors of the Centro Cristiano Luz En Las Tinieblas ( http://www.cclelt.org ), are open to anyone who wants to approach God and learn more about Him. If you have questions please write down in the comments or you can write directly to Jhon@betesda.me

Blessings,

Jhon R.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s